hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| وجود معضل ساخت‌وساز غیرمجاز در خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز

لرستان| وجود معضل ساخت‌وساز غیرمجاز در خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: اگر دستگاه‌های دولتی ورود پیدا کنند می‌توان ساخت‌وسازهای غیرمجاز لرستان را کنترل و متوقف کنند.

 اسد عبداللهی در جلسه کارگروه ویژه هماهنگی و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت در کشور که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تأکید به نقش تأثیرگذار برخی از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در عدم ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار داشت: به انداز کافی قانون در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز داریم اما متأسفانه تاکنون به دلایل مختلف جدی گرفته نشده است. او با بیان اینکه شهرداری برخی مواقع در مورد ساخت‌وسازهای حاشیه شهرها کوتاهی می‌کنند، افزود: حتی درگذشته برخی از مأموران شهرداری در ساخت‌ سازهای غیرمجاز با متخلفان همکاری می‌کردند و افراد حرفه‌ای نیز زمین‌های اطراف شهرها را تصرف کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه اگر دستگاه‌های دولتی ورود پیدا کنند می‌توان ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل و آن‌ها را متوقف کرد، عنوان کرد: شهرداری‌ها، امور آب، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید به این موضوع ورود جدی پیدا کنند. او بیان کرد: متأسفانه وقتی حکمی برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و در مناطق خارج از طرح هادی می‌خواهد اجرا شود هزار دلیل برای اجرایی نشدن آن به وجود می‌آید. عبداللهی با بیان اینکه شهرداری تاکنون چه برخوردی با متخلفان ساخت کرده است؟ خاطرنشان کرد: اگر یک‌بار این ساخت‌های غیرمجاز را تخریب کند برای سایرین نیز درس عبرت خواهد شد. او با اشاره به اینکه برخی افراد از سر ناچاری از روستاها مهاجرت کرده‌اند و در حاشیه شهرها ساخت‌وساز می‌کنند، تصریح کرد: اگر این ساخت‌وسازها رها بشوند بعدا حتی با هزینه‌های بالا هم درست‌شدنی نیست. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: البته در برخی از شهرها همانند ازنا این فرهنگ در بین مردم به وجود آمده که ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهرها نداشته باشند ولی در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز معضل ساخت غیرمجاز بیشتر وجود دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد